Pogled kroz objektiv - Ehlimana Selimović

Kreativnost, odvažnost, pomalo natjecateljski duh, potreba da se sačuva trenutak i želja da važnost ostane zabilježena, samo su neka obilježja danažnje popularnosti fotografije. Ehlimana Selimović je svoju kreativnost i sklonost ka umjetnosti slila u pogled kroz objektiv, objedinjući tako spontanost nastanka jednog trenutka i dijeljenja osobne priče s drugima. U njezinim fotografijama možete promatrati svijet iz druge perspektive, doživjeti prostor i mirisati udaljena mjesta. Svoja nadahnuća, prve korake koje je započela na fotografskom putu, inspiracije i načine kako stvara, Ehlimana je podijelila u razgovoru za Baglamu


Ehlimana Selimović je vrijedna i mlada studentica Fakulteta informacijskih tehnologija u Mostaru. Što bi Ehlimana mogla reći o sebi kako bi upoznala one koji se s njom susreću?
- Teško je pronaći riječi za sebe, ali rekla bih da sam mali bonvivan, strastveni ljubitelj svih umjetnosti i radoznalica. Volim provoditi vrijeme sama sa sobom, cijenim te trenutke, uživam u samoći i tu se stvara ovo Ja.

Kada ste se prvi put susreli s fotografijom? Koju fotografiju ste prvu napravili i otkrili ovaj čudesni svijet?

- Prvi put sam se susrela s fotografijom još kao dijete, kada me mama često vodila s bratom na fotografiranje. Te slike su danas posebna uspomena koja mi je pomogla shvatiti važnost čuvanja trenutaka iz prošlosti. Moja prva fotografija vjerojatno je bila pejzaž prirode, iako se ne sjećam točno detalja.

Fotografija iziskuje mnogo strpljenja, često i kretanja, ali najviše predstavlja zadovoljstvo kada se uhvati savršen trenutak. Što sve ponekad činite kako biste došli do savršenog trenutka?

- Smatram da savršeni trenutci ne postoje jer je svaki trenutak jedinstven i satkan od raznih niti. Ključno je biti prisutan u trenutku i biti otvoren za neočekivane momente koji mogu obogatiti fotografiju i naš osobni doživljaj.

Kako nastaju Vaši ulovljeni trenuci?

- Moji ulovljeni trenutci nastaju spontano, često iz želje da zabilježim neki dio koji mi je privukao pažnju i ostavio dubok utisak. Fotografija za mene nije samo zadržavanje vizualne uspomene, već i način da uhvatim trenutak emocije ili priče koja se odvija pred mojim očima.


Često putujete. Stoga su Vaše fotografije živopisne. Tako prenosite dio vlastitog putovanja, ali zadržavate vrijeme koje postaje sjećanje. Odlučili ste se dijeliti ove trenutke uz pomoć IG profila Fotografiraj. Zbog čega ste se odlučili na takav korak?

- Društvene platforme su odličan alat za kreativce koji žele svoj rad predstaviti široj publici. Odabrala sam ovaj način komunikacije prvenstveno zato što uživam u dijeljenju svojih fotografija. Ponekad ljudi na mjestima na kojima se nalaze zanemaruju određene stvari jer ih smatraju običnima, stoga se volim usmjeriti i na manje poznate detalje, ali i vrijedna mjesta koja su vrijedna posjete. Za mene čar fotografije nije ono što bi drugi htjeli vidjeti, već ono što ja vidim. Tako nastaje mnoštvo različitosti u mojoj galeriji.

Postoji li bojazan da će Vam netko ukrasti fotografije i na koncu potpisati kao da su njegove? Jeste li imali takva neugodna iskustva?

- Zasad nisam osjetila takvu bojazan, budući da se ne bavim profesionalnim radom. Takve stvari su postale uobičajene bez obzira na područje života o kojem govorimo. No, ako netko misli da će se istaknuti koristeći tuđi rad, ja ću biti zaista sretna da pokažem koliko su kreativni u tom procesu.


Vaše fotografije najčešće prikazuju fragmente, male skrivene trenutke koji se ponekad čine vrlo simboličnim i osobnim. Također se mogu vidjeti prikazi arhitekture. Zbog čega odabirete takve detalje?

- Odabirem prikazivati takve trenutke u svemu što radim jer volim pronalaziti ljepotu u detaljima i sitnicama koje često čine veliku razliku. Svaki detalj nosi sa sobom svoju priču i simbolično značenje koje može imati dubok utjecaj na mene. Kada govorimo o arhitekturi, ona je ogledalo vremena i prostora koje je ostalo u prošlosti, a ipak traje. Cijenim autentičnost i ljepotu stvari koje su oko mene, te se trudim pronaći i istaknuti njihovu posebnost.

Na koji način održavate autentičnost fotografije, budući da je korištenje programa za uređivanje uzelo veliki zamah? Kako fotografiju ostaviti lijepom i skladnom, kako bi njena kompozicija zadržala smisao?

Priznajem da su programi za uređivanje postali sveprisutni, ali trudim se koristiti ih umjereno kako bih zadržala originalni smisao i estetiku fotografije. Fokusiram se na to da svaka fotografija zadrži svoju prirodnu ljepotu i skladnu kompoziciju.


Iako se trenutno nalazite u fotografskom hobiju, koliko biste željeli kretati se ka profesionalnoj fotografskoj izgradnji?

- Jako bih voljela napredovati u ovom području. To je nešto što zaista volim i što me ispunjava. Iako trenutno nemam velike mogućnosti kada je u pitanju oprema i znanje, vjerujem da će se sve razvijati svojim tempom kako budem napredovala.

Postoji li dovoljno prilika i mogućnosti za mlade fotografe glede obrazovanja, edukacije, izložbi ili suradnje na području Bosne i Hercegovine?

Itekako postoje razne prilike za mlade fotografe u Bosni i Hercegovini. Zemlja također uspostavlja veze s međunarodnim programima i pruža prilike mladima da se susretnu sa širim spektrom obrazovanja, edukacije, izložbi i suradnji.

Što biste istaknuli kao Vaš dosadašnji najveći uspjeh na području fotografije?

- Ljude koji me prate svakodnevno često dolaze s pitanjima o određenim lokacijama, traže savjete ili jednostavno ostavljaju lijepe komentare. To me iznimno motivira i potvrđuje da moje fotografije dopiru do njih i inspiriraju ih.

Volite čitati, senzibilni ste i duboko emotivni. Stoga ne budite skromni i zaokružite, za Vas važnom misli, ovaj Baglamica razgovor.

- Naučimo biti zadovoljni, zavoljeti sebe i sve ono što nas okružuje bez obzira što to bilo i tko to bio. Zaslužujemo da volimo i da budemo voljeni. Svijet je ispunjen raznim čudesima, a među njima je svatko od nas. Ne bojmo se biti ono što jesmo, jer baš mi ili djelić nas ima ulogu ovdje i sada. Tako nam malo treba da budemo sretni, samo kada bismo se okrenuli oko svoje ose. Za mlade ljude i građane ove države citirat ću našeg umjetnika Harisa Hadžića koji kaže "Bosna i Hercegovina ima dosta više za ponuditi od Muje i Hase", i to je zaista tako.



Primjedbe