Fragmenti - Mirza Pinjić

Pakiram kofer. Putujem. Destinacija - Grčka. Hvata me putna panika. Želim odustati. Ali znam da je odustajanje kukavički čin. Stoga odlučujem potražiti smiraj tamo gdje uvijek osjećam sigurnost - među knjigama. Tražim neku jednostavnu, tanju knjigu. Onu koja mi neće zauzeti prostor jer ne znam koliko će me svladati umor a želim joj se posvetiti. Barem malo. Pod ruku mi dolaze Fragmenti. Knjiga tanana, meka. Miriše na nepročitano štivo za koje i ne slutim koliko će me okovati otkrivanjima na ovom putovanju. 


Mirza Pinjić je moj suputnik. On to zna. Čuli smo se. Na put nosim djeliće njegove ispisane nutrine u Fragmentima. Nisam ni svjesna kako u Grčku ne putujem samo s knjigom. Putujem s neotkrivenim dojmom, skrivenim slojevima vlastite slabosti, trenucima koji će se pretvoriti u sjećanja, oblucima vedrih dana iz djetinjstva i suzama gorčine i boli zbog nerazumijevanja ljudske plitkosti. Mirza od trenutaka koji prolaze mimo nas pravi stvarne i ozbiljne situacije, situacije o kojima treba promisliti. Zamisliti se nad njima. Zaustaviti se. A mi prolazimo mimo njih. Mirza nas protresa kao vreću natrpanu destabiliziranim putnicima na ovom svijetu, koji prolaze mimo života, ostavljajući plitak trag svojega postojanja. On nas ne kori zbog toga. Samo nam pokazuje koliko smo besvjesni u stanju zamagljene svijesti nastale pod uzrokom ubrzanog življenja. A toliko vrijednosti ima u fragmentu naših međuljudskih susreta, postojanja, priča iz prošlosti i sadašnjosti a koje mogu biti savršen most za kreiranje budućnosti. Budućnosti koja će biti ispunjena poukom, ljubaznošću, istraživanjem, željom, ostvarenjem, pružanjem ruke drugome, humanošću, ljepotom postojanja, fragmentima življenja mimo kojih prolazimo a trebamo ih živjeti u punini.

I dok mi bauljamo po površini utabane prašine, Mirza nas vodi drugim putem. On želi da pogledamo trenutku u oči i zagledamo se u slojeve druge stvarnosti ispod površine doživljaja i emocija koje guramo po strani, razvlačeći vlastiti život poput lelujave paučine, čije niti pokidamo ili polijepimo na pogrešne životne grane. 

Fragmenti su knjiga suptilna upozorenja o našem mimoilaženju s vlastitim ja i trenucima koje smatramo besmislenim. Na koncu bespotrebnim, iako se događaju u i oko nas. To je knjiga koja nas vodi putem promišljanja o jednoj prolaznosti koja sa sobom donosi važnost skrivenu u poimanju života. Svaki detalj je poseban, čulan, opipljiv, smion, mirisan, zagušljiv, čudesan, težak, opor, otkriven, drugačiji. A kakvi smo mi u tim detaljima? To odgovorite sami sebi. 

Mirza Pinjić
Photo: Mirza Efendić

Knjigu okrećem, prevrćem, ne puštam iz ruke, stežem, prislanjam uz grudi da svaka riječ kuca s mojim srcem. Jer ne vjerujem koliko trenutaka prođe mimo nas i koliko sam trenutaka do sada nesvjesno izgubila a sada oživjela i sačuvala u posjedovanju jedne tanane knjižice u kojoj emocije pršte poput soka istisnutog iz narovih bobica.

Ne vjerujem u slučajnost. Vjerujem u određenje. Knjiga je izašla prije godinu dana od trenutka kada ovo pišem a ja sam u istom tom mjesecu ostala oduševljena podudarnostima ove plovidbe. Raspakirala sam kofer a putovanje složila u fragmente nadahnuća Mirzinih Fragmenata. 

Primjedbe