Reforma koja dolazi od nas

Potreba za reformom obrazovanja uvelike je uzela maha. Jedni su skeptični, dok su drugi uzbuđeni ili pak uznemireni. Osjećaji koji dolaze s takvom idejom su opravdani. Previše obećanja, a premalo ispunjenja ostavilo je traga. Promjene koje su se dogodile zapravo su uzrokovale prilagođavanje. Prilagođavanje je u nekom slučaju bilo popraćeno podilaženjima, a u nekim slučajevima nepotizmom, mobingom i drugim negativnim ispoljavanjima koja su kod pojedinca ili zajednice utjecala na psihički, a samim tim i fizički kontakt s realnošću. Reforma se ne događa samo onda kada nekolicina ljudi sjedne i nastoji da napraviti promjene i tako precrtati dobre metode novitetima. Reforma se svakodnevno treba događati u nama samima jer smo mi ti koji djelujemo u različitim sektorima. Naše djelovanje može biti savršen prikaz reforme u okviru ophođenja, susretljivosti, otvorenosti, humanosti, sebedarja. 

Potraga za novitetima 

Svaki period sa sobom donosi i nove potrebe za napredovanjem, izgradnjom, istraživanjima, prilagođavanjima, jednostavno novitetima od kojih će korist imati i zajednica i mi sami. Osluškujući potrebe učenika, istražujući teren i uviđajući mogućnosti obrazovnog sustava, stvara se jasna slika o trenutnom stanju, uspostava problema, označavanje potreba i tek onda stupanje u promjene. Istina jeste da određeni sistemi obrazovanja jesi zastarjeli, ali i da oni novi ne mogu svugdje biti primjenjivi. Zbog toga je potrebna doza opreza, kao i obzira prema kolegama koji se nalaze u različitim dobima i stupnju djelovanja. Iako nove ideje mogu imati odličan učinak, ipak na nekom području možda neće biti djelotvorne. Razlozi i faktori su različiti, a o njima se rijetko razmišlja kada se hoće provesti vlastita ideja s različitim ciljevima.




Budimo reformatori u učionici 

Možda ne trebamo čekati da veliki mislioci donesu konačne odluke ili da nam se kaže što je najbolje za naše djelovanje. Često možemo uzeti stvar u svoje ruke i pokazati koliko smo sposobni djelovati na području našega rada. Malih koraka moramo biti sami svjesni. U tom krugu mi bivamo reformatori susreta, znanja, pokreta duše, vedrine, osposobljavanja mladih koji će sutra koračati kroz život. 

Što zapravo možemo učiniti? 

Dajući vlastiti primjer borbenosti, ustrajnosti, valjanosti i radinosti, vrši se indirektan ili direktna poticaj na razvoj mladih ličnosti. Ohrabrivanje je izvanredan izvor poticaja. Svakako je važno promijeniti način komunikacije i steći povjerenje kod sugovornika, u ovom slučaju đaka. Budimo donositelj svjetla. Time osvjetljavamo put, otkrivamo zakutke i pružamo uhvatljive niti hrabrost. Svaki doprinos koji je iz srca odličan je putokaz za pravične i vrijedne pravce. Ne zaboravite da i maleni koraci mogu biti od velike važnosti.

Reforma je u nama.

 

Primjedbe