Nastavnik bi trebao biti osoba koja...

... razumije

U današnjem svijetu teško nailazimo na razumijevanje i za to bi valjalo naći korijen problema. Ako se stavimo u kožu drugoga, osjetiti ćemo kako i nama biva potrebno razumijevanje. Učenici i studenti kreću se razvojnim putem. Na tom putu nastavnik je dužan da ih osposobi, pomogne u razvoju i ukaže na propuste i dobre stvari. Razumijevanje je ključno u održavanju dobrog odnosa. Kroz razumijevanje se upoznajemo s našim učenicima i tako nastojimo poboljšati kvalitetu suradnje i zajedničkog života u učionici. Da bi nastavnik razumio svoje učenike, trebao bi se često staviti u njihovu kožu. Jer s razumijevanjem dolazi i suosjećanje. 

... suosjeća

Kada znamo da s nama netko suosjeća, odmah osjećamo olakšanje. Znamo da nismo sami i da emocionalne posljedice problema mogu biti ublažene ili posve otklonjene. U nastavnom procesu  suosjećanje ne mora biti nužno vezano uz gradivo, težinu nastavne jedinice ili nekog oblika straha. U tijeku srednjoškolske izobrazbe učenici intenzivnije prolaze kroz različita emocionalna stanja. Često zaboravimo da smo i mi nekada bili u pubertetu. Zbog toga ne smijemo subjektivizirati njihovu povratnu informaciju, nego im ukazati da odrastanje donosi široke spektre emocija, a da smo mi tu kako bismo im pomogli odrasti na ugodan i radostan način.  



... raste zajedno s učenicima 

Zajednički intelektualni rast ima visoko značajne u poticanju razvoja učenika. Kada učenici uoče naš trud, a uoče ga vrlo jasno i brzo tijekom realizacije nastavnog procesa, povratna informacija biva vrlo interesantna i poticajna za nastavnika. Mnogi nastavnici vole dokazivati svoje znanje i predstavljati se kao sveznalice. Sasvim je u redu kazati da nešto ne znamo, ali i da možemo saznati istražujući zajedno. Tako uključujemo motivaciju u program. 

... motivira

Strogim i drskim nastup nastavnik može postići samo jedno - otpor. Hoće li da mu učenici budu aktivni, zainteresirani i u želji da rade više, potrebno je da ih motivira. Motivacija ne mora nužno značiti ocjena. Motivacija se može iskazati kroz emotivni poticaj, a kroz kojeg se učeniku stavlja do znanja da je koristan, vrijedan, da njegova riječ znači i da je na dobrom putu. Motiviran učenik je sretan učenik. Sve dok vidimo njihovu sreću na licu možemo reći da smo dobar lider. 



... je dobar lider 

Pojam liderstva danas se uzima u raznim kontekstima. Biti lider u nastavi znači pokazati vlastitim primjerom koliko vrijedi biti radostan, nasmijan, predan radu i sretan zbog malenih uspjeha. Liderstvo u nastavi također ne mora nužno biti vezano uz razvoj ili rad na projektu s učenicima. Ono može biti vezano uz cjelokupan proces odgoja i obrazovanja generacija s kojima radimo. Kroz liderski proces učenike vodimo putem dobrih emocija, realizacije zadataka i vršimo poticaj na valjani kvalitet života školske obitelji. 


Najbolji nastavnik podučava srcem, a ne samo njegovim umom. 

Primjedbe

  1. Hvala za lijepo razmišljanje koje potvrđuje da je uloga nastavnika dosta značajnija i izazovnija nego što mnogi misle te da vlastite rezultate nastavnik može jedino vrednovati prema uspjehu djece koja su mu povjerena.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako bolje pogledamo, đaci dosta vremena provode u školi. To se posebice odnosi na one škole koje imaju i vlastiti đački dom. Gledati rast mladih iznimno je neobično. U tom trenutku nastavnik postaje poput drugog roditelja. Zato je važno da se prema učeniku odnosi s poštovanjem i razumijevanjem.

      Izbriši

Objavi komentar