Svjetlo kreativnosti - Lamija Hadžimehmedagić

Nakit je oduvijek imao poseban značaj. Označavao je status u društvu, simbolizirao prestiž, kroz darivanje predstavljao jedinstven znak pažnje, simbol prvrženosti ili naklonosti. Imao je i svoju praktičnu namjenu, ali nerijetko je predstavljao i umjetničko djelo. Za izradu nakita bilo je potrebno vrijeme i kreativnosti. 
    Da se kreativnost nije izgubila u današnjem svijetu kopije, brze zarade i potrebe za dokazivanjem, svjedoči nam Lamija kroz svoj kreativni rad u kojem se očituje ljubav prema izradi nakita. Za jednu vrijednu rukotvorinu potrebno je mnogo strpljenja, mašte i vremena. Lamija ne štedi svoje vrijeme, nego svojom snagom volje strpljivo oblikuje predmete koji će nositi dio njezine osobnosti stopljene s osobnošću naručitelja. Baglamica je zavirila u ovaj svijet i oduševljeno ga dijeli s vama. 

Lamija Hadžimehemedagić je iznimno kreativna i svestrana žena. Kada biste se pogledali u ogledalo što biste sebi kazali da se ne poznajete?

- Prije svega, stvarno smatram da se ne poznajem dovoljno. Smatram da čovjek tokom cijeloga života upoznaje samoga sebe i svakim danom otkriva nešto novo o sebi. Ono što za sada znam o sebi je da sam mlada žena koja je ponosna na ono što jeste. Žena koja strastveno pomjera granice i trudi se svakim danom iskušati nešto novo. Spoj sam kreativnosti i čiste logike, za mnoge spoj nespojivoga, i nastojim balansirati između ta dva svijeta. Ispunjavaju me razgovori i druženja, ali u isto vrijeme oko sebe gradim svoj svijet.

Kroz povijest nakit je uvijek imao značajno mjesto i mnogo simboličkih vrijednosti. Što za Vas predstavlja nakit?

- Nakit je način izražavanja za svakoga. Od malena sam voljela nakit jer bih tako dodavala nešto svoje. Nakit je tu, kako za žene tako i za mučkarce, da pokažu dašak svoga svijeta ovom vanjskom i da ono što je dostupno svakome ukrase i učine posebnim.

Što je utjecalo na Vašu odluku da bi se počeli baviti izradom nakita?

- Nakitom sam se počela baviti sa meni zaista dragom ženom, koju ovim putem moram pomenuti i zahvaliti joj se za sve, Lejlom Iširlijom. Krajem pretprošle godine počela sam izrađivati šolje od polimer gline, teta Lejla je izrađivala nakit, pa smo početkom marta 2023. došle na ideju da ne bi bilo loše otvoriti stranicu i imati mali štand gdje će biti izloženi naši radovi povodom Dana žena. Zajednički put izrade nakita i poklona počele smo tako spontano, a naša saradnja traje i dan danas kroz stranicu „Lumina nakit“.

Budući da se radi o ručnom radu, pravite unikatne ukrasne komade. Neponovljivi su i jedinstveni. Koji komad nakita najviše volite izrađivati?

- Meni su definitivno najdraži broševi i prstenje od polimer gline, nanogie i naušnice, između toga ne mogu birati jer su to i inače moji najdraži komadi nakita. Teti Lejli su najdraži broševi i ogrlice, a kaže da joj je najdraže kad radi nešto što prije nije radila.

 

Kako bi se izradio jedan lijep komad nakita, potrebno je dosta strpljenja i ljubavi, ali i nadahnuća. Gdje nalazite nadahnuće?

- Za dio nadahnuća moram zahvalu dati i društvenim mređama, Pinterestu najviše, ali mi ideje padnu napamet najčešće dok se spremam. Padne mi napamet kako bi neki komad nakita odlično izgledao uz neku odjevnu kombinaciju, na nekoj fotografiji ili za neku posebnu priliku. Onda se s twetom Lejlom dogovorim koja će to izraditi i pretvoriti viziju u stvarsnost.

Kako teče proces izrade? Koliko vremena je potrebno za izradu nekog od oblika?

- Sam proces izrade krene od ideje, nabavljanja materijala koji nedostaje i uklapanja svega u konačni proizvod. Tokom samog procesa često se mijenja originalna ideja i na kraju dobijemo potpuno drugačiji proizvod. Što se vremena tiče, sve zavisi šta se tačno izrađuje, za polimer glinu, i šolje i nakit, i rajfove definitivno treba najviše vremena. Polimer glina se mora oblikovati, zatim ispeći, ohladiti oremazati, osušiti pa tek onda lijepiti i slagati u konačni proizvod. Kod rajfova se svaka perlica mora ručno ušiti i to zaista zna iziskivati sate i sate vremena. Ostali komadi nakita idu nešto brže, ali da bi se kontinuirano stvaralo nešto novo, svaki se dan mora odvojiti barem nekoliko sati.

Iz Vašeg iskustva, ka čemu teže dame - neobični komadi ili klasična forma?

- Većinom ukoliko kupuju za sebe, tražit će nešto drugačije, unikatno, nešto što na neobičan način predstavlja njihov karakter. Kada je riječ o poklonima, gotovo uvijek se ide na formu klasičnog komada, nečega što je u trendu, neka sigurnija opcija.

Pravite i personalizirane šalice. Koliko slobode možete unijeti u izradu?

- Šolje od polimer gline sam već i pomenula. Iako uvijek imam neku temu i želju kupca, neograničena količina slobode je ispred mene. Mislim da je to i razlog zašto ih toliko volim izrađivati. Sama izrada vrati me u neko doba kad sam se igrala plastelinom, uklapala boje, kreirala oblike, a još nekoga obradujem na taj način i ispunim želju. Nikad se još nisam susrela s kupcem koji ima tačno određeno koje boje želi, kako nešto mora izgledati, koje veličine i slično. Neizmjerno sam zahvalna svima koji se odluče za unikatne šolje što imaju povjerenja u mene i što mi ostavljaju slobodu pri samom radu.

Smatrate li da se ovakva vrsta hobija, ali i kreativnog posla, ako ga tako možemo posmatrati, danas dovoljno cijeni?

- Nažalost, smatram da se nijedan hobi danas ne cijeni dovoljno, pa ni ovaj. Mislim da su ljudi previše zaokupljeni materijalnim i da ne vide pravu vrijednost hobija. Hobi je tu da se opustimo i ispoljimo svoje misli. Naravno da su ručno rađeni komadi, pri tome ne mislim samo na nakit, nešto skuplji od onoga što možemo naći u trgovinama i komentari kao što su „Sve ja to mogu naći jeftinije“ često me uvrijede jer mi ne prodajemo i ne nudimo samo proizvod, nudimo naše vrijeme, ljubav, i dio naših misli koje prenesemo u komade tokom same izrade. Voljela bih da ima više načina za podržati male biznise u našoj zemlji, mada moram priznati da se ljudi polako samoosvještavaju po ovom pitanju.

Koliko nadahnuća nalazite u bosanskohercegovačkoj povijesti, kulturi, određenim životnim stilovima?

- Bosanskohercegovačka kultura, životni stilovi, povijest prepuni su nadahnuća. Na ovim se prostorima od davnina držalo do ljepote i izgleda,a a kad uz to spojimo i mnoštvo različitih kultura na ovim prostorima, tragom starih fotografija nalazi se prava riznica ideja.

Koliko današnja modna industrija može i da li uopće utječe na izradu Vašeg nakita?

- Jednim dijelom svakako da utiče jer nastojimo pružiti ono što se traži, ali ne dozvoljavamo da nas modna industrija potpuno preuzme. Meni je najdraže spojiti moderniji komad nakita sa izgledom nekog povijesnog i tako napraviti referencu na našu kulturu kroz nešto novo i drugačije.

Kako ste došli do naziva Lumina nakit? Pomalo asocira na svjetlost. Oni koji Vas poznaju zbilja mogu reći kako u Vama vide svjetlo kroz mir, strpljenje i skromnost kojima zračite.

- Hvala ponovo na divnim riječima! Na samom početku naša se stranica zvala „Made with love by me“ što je bio prilično dug naziv i ne baš tako zvučan. Kako je period pokretanja ovog malog biznisa bio period mog srednjoškolskog obrazovanja iskoristila sam svoje znanje i izučavanje latinskoga jezika. Od početka nakit za nas predstavlja dodavanje ličnog pečata, sjaja našeg karaktera pa je i naš naziv postao izvedenica iz riječi „Lumen -inis“ što znači svjetlo, a naš je slogan „Otkrij sjaj u sebi!“.

Kojim mislima biste završili ovaj naš razgovor za Baglamu?

- Čast mi je postati dijelom ovog bloga. Hvala ti za tu priliku i radujem se čitati nove intervjue koji donose more pozitive i lijepe energije!

 

 

Primjedbe

Objavi komentar