- Drage čitateljke i dragi čitatelji dozvolite da se kratko predstavim kao Slovenac, bijelac slobodni strjelac, lud i lijen, ali još uvjek svoj.
Činite se ko vrlo slobodna i dojmljiva osoba, vješta u komunikaciji i slobodna duha. Jesu li te karakteristike učinile prve korake do svijeta fotografije?
- Hvala lijepa. Da. Dodao bih i empatija, neophodan začin ako imate želju da fotkate nepoznate osobe.
Boemi knjiga |
Što je za Vas fotografija?
- To je moj ćejf, moja terapija. Fotografija mi pruža mogućnost da sagledam sebe iz različitih uglova, najviše one tamne strane mog bića, magični svijet bez granica gdje balonja kojeg još gajim u sebi može da se igra kako hoće. Nedavno sam otrkio da je preraslo u neku vrstu lova, lov na momente i fragmente.
Carpe diem |
U Vašim fotografijama kriju se neobični detalji, skriveni i slojeviti. Čini se da je svaka fotografija iznimna, duboka, s posebnim porukama. Kako i na koji način nalazite nadahnuće?
- Nadahnuće je Život sam po sebi, ulica također. To je za mene najinteresantnija pozornica a ljudi najzanimljiviji glumci. Pa onda banalne stvari, kao naprimjer kanta za smeće, opušak na prozoru, metla prislonjena na zid itd i sva ta tijela koja negdje idu, nešto rade, koja se kreću, nepoznata lica, sve me to uzbuđuje i inspiriše. Također i knjige koje čitam. Jednostavno krenem da lutam bez ikakvog plana i cilja. Posmtram i kad nešto ili neko probudi u meni osjećanja jednostavno pritisnem okidač…paffff i to je to.
Jesen |
Neke fotografije prikazuju postojanje čovjekova tijel u prostoru. Zašto je u svakodnevnom susretu ili Životu takav prizor normalan, dok se na fotografiji smtra vulgarnim ili erotiziranim?
- Akt fotografiija me privlači. Žensko tijelo je prirodna ljepota. Čista estetika, inspiracija. Eros i Tanatos su dio našeg života. Prvi je pokretač i životna energija. U sadašnjim vremenima gdje se plasira samo površnost, jeftina pornografija, kič, odnosno ide se ka dehumanizaciji. Vratiti ti se izvoru požude je neophodan. Eros, iako taj izraz podsjeća na grčki koncept ljubavne želje, ne odnosi se samo na seksualni čin, već na sve ono što podstiče ljudsko zadovoljstvo, odnosno maštu, kreativnost i želju za životom. Platon je napisao ‘’Gozbu’’, Žorž Bataj ‘’Istoriju Erotizma’’, ‘’Erotizam, smrt i senzualnost’’, ’’1001 noć’’ koja je napisana u 9. vijeku a na Zapadu čitatelji spoznaju knjigu tek početkom 18. vijeka zahvaljujući prijevodu Antoinea Gallanda na francuski. Ipak, najpoznatiji zapadni prijevod je onaj britanskog istraživača Sir Richarda Burton koji je u svojoj verziji zadržao mnoge erotske i lascivne dijelove izbačene iz Gallandove i mnogih drugih izdanja, zahvaljujući kojoj su mnogi Orijent dugo vremena shvaćali kao mjesto u kome, za razliku od uštogljenog Zapada, vladaju tjelesni užici.
Za sve što mi treba |
Kako je potrebno posmatrati svijet da bi nastala fotografija?
- Ako pričamo o umjetničkoj ili o fotografiji sa porukom onda definitivno sa sopstvenim očimi i emocijama.
Fotografije koje pravite imaju vrlo duboke nazive koji istu fotografiju, ako ju se promatra dva puta, postavlja u drugo shvaćene i daje joj novi smisao. U nazivu ste vrlo direktni, možda nimalo suptilni. Mora li se današnjem posmatraću prići na takav način, otvoren i ponekad surov?
- To je moj stil a kao što sam naveo već gore da je to moja terapija. Često mi je potreban bijeg u svijet iluzija jer realnost je surova, ali to je izgubljena bitka. Ipak je mudrije gledati stvarnost direktno u oči.
Lutka sa usnama |
Kakve poruke želite prenijeti uz pomoć fotografije?
- Sve ono što me kopka, sve moje sumnje, probleme u kojem se nalazi društvo, općenito cijela civilizacija, ironija, humor, sažeto Eros i Tanatos je uvjek u porukama.
Osjećate li se više uspješnim ili neshavaćenim?
- Nemam tu ambiciju da budem uspješan fotograf ako se to podrazumjeva u komercijalnom smislu. Više me interesuju dimenzije umjetnosti tj. supkultura. Ja sebe ne smatram fotografom nego posmatračem. Ako bi ikada imao svoju sopstvenu izložbu ili pak knjigu, da, smatrao bih se uspješnim. Takođe nije bitno da svi shvate moju fotografiju, onda ne bi bilo dijaloga, rasprave, napredovanja.
Profil Ciganke |
Ima li današnja fotografija svoju publiku?
- Naravno, umjetnička fotografiija je besmrtna kao i umjetnost općenito. Sve su mode prolazne, ali stil je vječan.
Je li teško pratiti fotografske standarde, ako ste u tom poslu profesionalno?
- Ah, na to pitanje ne mogu odgovoriti jer nisam profesionalni fotograf.
Slika na pijaci |
Što bi za Vas kao fotografa bila najvažnija misao iz druge promatračke perspektive a koja bi se mogla podijeliti sa širim javnim masama u vidu motivacije i poticaja?
- Sa moje tačke gledišta najbitnije je uživati nije bitno šta radite. Nikada nemojte da se shvaćate ozbiljno. Misli globalno reaguj lokalno, čitaj što više možete. Dostojevski je napisao da će ljepota spasiti svijet, ali zgleda da moramo prvo spasiti ljepotu.
Kultura u smeću |
Jesmo li zaboravili promatrati?
Čovjek u središtu
Fotografska simbolika
Feđa |
Primjedbe
Objavi komentar